2022-05-30 12:42Pressmeddelande

United tecknar samarbetsavtal med trygghetsappen Vakta

Anders Olsson, VD UnitedAnders Olsson, VD United

United tecknar samarbetsavtal med trygghetsappen Vakta

- ger sina anställda tillgång till smart larmtjänst med fler än 6 000 anslutna väktare

Ännu ett företag väljer Vakta för att öka tryggheten för sin personal. Brand Experience och Shopping Experience-bolaget United har tecknat avtal med Vakta för att ge samtliga anställda tillgång till trygghetstjänsten. Det innebär att Uniteds personal, kan använda Vakta, den smarta larmtjänsten med fler än 6 000 anslutna väktare.

“Människor som arbetar i eventbranschen rör sig ofta i utsatta områden under alla tider på dygnet. Med Vaktas lösning kan vi nu ge extra trygghet till de vi bryr oss mest om, nämligen våra medarbetare. Innovativt, meningsfullt och en ny hygienfaktor”, säger Anders Olsson, VD för United.

Det svenska safe-tech-bolaget Vakta har snabbt börjat göra sig ett namn inom personlig trygghet. De senaste 12 månaderna har tjänsten lanserats i 14 svenska städer. Allt fler företag med anställda som rör sig ute i stadsmiljöer även på obekväma tider har börjat intressera sig för tjänsten i syfte att erbjuda sin personal ökad trygghet både på och utanför jobbet.

”United är ett väl etablerat företag inom sin industri, och har gjort sig kända för ett tydligt kvalitetsfokus. Det känns väldigt kul att de nu väljer oss för att förstärka tryggheten för sin personal. Det ser vi som ett kvitto på att vi matchar deras kvalitetstänk.” säger Tedla Getachew, CCO på Vakta. ”Även om vårt företagserbjudande knappt hunnits lanserats ännu ser vi ett stort intresse och jag känner mig full av tillförsikt att vi kommer att vara det självklara valet inom ett tjänsteområde som kommer vara en naturlig del av ansvarsfulla företags arbetsmiljö och omtanke om sin personal.”

För mer information, gå in på vakta.se eller kontakta:

Tedla Getachew, CCO Vakta

tedla.getachew@vakta.se

073-2042512

Anders Olsson, VD United

Anders.Olsson@weareunited.se

Om Vakta

Vakta är en nyutvecklad svensk trygghetstjänst för privatpersoner. Visionen bakom tjänsten är att skapa en tryggare vardag till en kostnad som de allra flesta har råd med. Kärnan i Vakta är en mobil-app som knyter samman användaren med tusentals auktoriserade väktare, redo för utryckning när användaren behöver hjälp. Genom ett enkelt trygghetsgrepp i sin smartphone kan användaren kalla på assistans av behörig säkerhetspersonal i situationer där han eller hon känner dig hotad, utsatt eller osäker.